Att sköta en blomma

Jag begriper inte hur det kan vara så jäkla svårt att hålla liv i lite blommor. Det är ju inte så att de har skyhöga krav direkt, sätt dem i ett fönster och häll på dem lite vatten då och då (när man kommer ihåg det) så står de där tysta och snälla och stör ingen. Jag lyckades för några veckor sedan avliva ett par blommor (inte avsiktligt, ser jag ut som en blommördare eller?) och efter att jag insett att de aldrig skulle repa sig efter min misshandel så åkte de ut. Sen tyckte jag att det skulle vara lämpligt att köpa ett par nya blommor (köpa blommor är för övrigt Mycket Vuxet och Ansvarsfullt) som var likadana. De luktar gott och jag medger, jag är svag för saker som luktar gott. Nu håller de här också på att dö. Trots att de står i ett fönster och får vatten då och då. Vad begär de av mig? Näringslösning? Högläsning? Att jag sjunger för dem? (Då skulle de förmodligen kasta sig mot fönstret i nåt slags självmordsförsök. Kan växter begå självmord? Då skulle de det. Tro mig.)


111544-23



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Just precis därför köper man (jag) bara gröna växter. Det tar längre tid innan dom dör.. :)

2008-05-02 @ 21:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback