Cd-klåda

Då var det kört igen då. Efter att ha gått in på min kära "köpa-skivor-sida" på nätet för att bara "titta" så blev jag plötsligt över 900 spänn fattigare. Cd-skivor är som ett gift, man kan inte sluta skaffa dem och man vill hela tiden ha mer. Jag är inte en av de Coola Människorna som laddar ner en massa musik på nätet, inte av nån nobel anledning utan av den enkla anledningen att jag fan inte orkar. Sitta och leta bland en massa musik, vänta medan det laddas ned (jag har inte världens snabbaste bredband) för att sedan upptäcka att filen låter för jävligt och har klippts av nån idiotamatör så att introt saknas... Nix, jag vill bestämma mig på stubben för vad jag vill ha, beställa, få hem det utan att behöva tänka mer på det och sen ha tillgång till cd-skivor av schysst kvalitet som ser sååå snygga ut i cd-hyllan :-) Dessutom så vet man alltid vad man får för pengarna...det är urtråkigt att köpa kläder, skor, väskor eller annat krafs (blir utled bara av att skriva om eländet) men musik kan man aldrig få får mycket av. Säger jag som för en stund sedan hittade en inplastad cd i hyllan (Audioslave - Audioslave ifall någon undrar)...well, det finns väl värre saker att vara beroende av :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback