En helt vanlig dag på jobbet

För alla som undrar (jag utgår ifrån att alla som läser det här har legat sömnlösa av ångest och förväntan. Om inte: skäms) så överlevde jag även gårdagens tågresa. Trots att tåget hem var försenat vilket ledde till att vi missade anslutningståget vilket ledde till att vi fick åka med ett annat tåg som också var försenat. Argh. Inga skrikande barn i sikte dock, mycket positivt. Som tur är hade resesällskapet tänkt till och tagit med sig en laptop. Bärbar dator = dataspel. Vi tillbringade en stor del av resan med att spela flipper. Vilket jag för övrigt suger på. Vilket innebar att jag förlorade. Vilket innebär att resan sög ännu mer. Faaaaaaaaan.

I dag var jag tillbaka på jobbet som vanligt och upplevde ännu en arbetsdag. Det vill säga att vi
- lyssnade på countrymusik
- skrattade så att vi grät minst en gång
- diskuterade lax
- yttrade frasen "det där är ren och skär ondska" minst två gånger
- yttrade frasen "du är ju helt knäpp" X antal gånger
- uppfann nya ord
- svor högt och ljudligt över intranätet
- ringde teknisk support X antal gånger och på slutet inte var så trevliga längre (ok det var JAG som inte var så trevlig längre...jag skall väl inte skylla ifrån mig...men vad f-n...tryck på "FUNKAKNAPPEN"! Skall det vara så jä-a svårt)
- avstyrde minst ett försök till att diskutera hockey (jaja...jag var skyldig till det också)
- försökte utröna möjligheterna att få gratisprylar (jag. Ok?)
- fick minst en kommentar om ett fruktansvärt stökigt skrivbord (jag föredrar faktiskt att kalla det organiserat kaos)

Nedan publicerar jag för övrigt en bild på fredagkvällens sällskap/underhållning. Te, halstabletter och honung. Ohlala.
111544-15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback