Helgaktiviteter

I helgen bestämde jag mig för att åka inlines. Jag har inte åkt på evigheter men nu bestämde jag mig för att det fick vara slut på tjatande om att "jag skulle vilja..." utan nu var det dags att skrida till verket. Det var jäkligt roligt (tävlingsmänniskan i mig uppskattar möjligheten att köra om fotgängare utan större ansträngning...jag vinner! JAG! JAG! HAHAHAHA) men intrycket jag gav var nog väldigt mycket Bambi på hal is...så länge man åker på schysst asfalt och vägen är rak så går det hur bra som helst (fort också) men den här stan är ju olyckligtvis full av backar, avtagsvägar, kullersten, spårvagnsspår samt barn, djur och pensionärer som uppvisar irrationella beteenden (håll till vänster och stanna där, tack). Jag måste ändå säga att åkandet avlöpte till belåtenhet (jag körde inte ihjäl någon, varken mig själv eller någon annan). För övrigt körde vi igång årets grillningssäsong i helgen. Maten blev liiiite bränd men smakade bra ändå. Så länge någon annan står för matlagandet och min inverkan inskränker sig till uppmuntrande hejarop ("Det ser bra ut", "Skall du inte flytta köttet dit istället" "Nu blev det bränt" "Hjälpa till? Nej jag vaktar ju ölen") så är jag nöjd och äter det mesta :-)

111544-22

Kommentarer
Postat av: MARIA

usch..kött.

Postat av: lisa

ha en bra dag! :)

2008-04-27 @ 11:40:28
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback