Mot förmögenheten

När jag backpackade i Australien så träffade jag på en tjej från Tyskland som jag kom jäkligt bra överens med. Vi reste tillsammans i ca två veckor från Darwin till Alice Springs, gjorde Ayers Rock och tog oss sedan ned till Adelaide där vi gick skilda vägar. Hon för att bila ihop med en annan bekantskap och jag för att jobba. Vi har hållit kontakten via nätet (vad gjorde man innan Internet fanns??? Jag bara undrar?) och förra året fick jag en bröllopsinbjudan från henne. Jag hade absolut inget bättre för mig så över midsommar förra året stack jag iväg en vecka till Tyskland för att gå på tyskt bröllop. Jag har pluggat tyska i några år men det innebär inte att jag kan prata tyska över huvudtaget. A och pojkvännen/blivande mannen snackade naturligtvis engelska och deras kompisar också men det var värre med gammelmormor och kusinerna...å andra sidan kommer man ganska långt genom att humma, låtsas förstå och nicka vänligt. Min poäng är iallfall att det är så otroligt SKÖNT att det finns fler människor i världen som är lika knäppa (det är omvärldens åsikt, vi tycker inte att vi är knäppa) som jag. De har precis flyttat till en större lägenhet ("Alla tycker att den är idealisk eftersom vi kan skaffa barn nu. Barn? Vi har plats för fler gäster! Party") och skaffat tvättmaskin ("När jag köpte den sa de att det inte var tillåtet att tvätta barn i den. Inte tillåtet? Varför det? Det hade ju varit jättepraktiskt"). Vår plan är nu att tillverka tvättmaskiner där man kan stoppa in smutsiga ungar, åka på turné och sälja dem till folk över hela världen. Vi kommer att bli skitrika. Glöm inte vart ni läste det först.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag beställer 5 stycken till jobbet ögonblickligen!
:)

2008-04-14 @ 20:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback