För sent

Jag har överskridit lånetiden på stadsbiblioteket. Fan. Eftersom min hjärna är som ett såll när det gäller information så är det jättebra att de mailar när lånen håller på att gå ut så man kommer ihåg eländet (särskilt eftersom jag lånar tre böcker åt gången, lånar om dem under tre månader och ändå inte orkar/hinner läsa ut alla) men nu har mailen krånglat så jag har inte fått något mail och är därmed försenad. Vilket nederlag. Jag hatar att vara sen med saker. Nu är jag skyldig stadsbiblioteket den ödesdigra summan av 30 spänn. När jag med skamsen blick kommer för att lämna in mina sabla böcker så kommer den Elaka Bibliotekarien att ge mig en chockad blick, peka på mig med hela handen och skrika åt mig att lämna stan eftersom jag är en Sen Återlämnare. Övriga besökare kommer alla att upphöra med det de håller på med, titta på mig med ilskna blickar och knuffa mig mot utgången. Jag kommer att bli utstött, förföljd och aldrig mer våga sätta min fot på biblioteket. Jag kommer att brännmärkas, förföljas och mitt porträtt kommer att spikas upp bakom biblioteksdisken som ett avskräckande exempel. Fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback