Jag avskyr korkade människor...

...och med korkade så menar jag just det. Med tanke på att jag vid något tillfälle bland annat försökte äta frukost och borsta tänderna samtidigt (och dessutom tog det mig ungefär en minut att förstå varför mackan smakade mint och löddrade) så utgör jag själv kanske inte alltid den mognaste tomaten i kartongen (jag kommer för övrigt att neka till att ha sagt det om någon ställer mig till svars) men ibland så undrar man om folk har fler än en och en halv hjärncell. Exempel på situationer där jag irriterar mig på korkade människor:

1) När soprummet där man återvinner papper, glas och plast även är fullt av gamla barnvagnar, kylskåp, bananskal och bilbatterier. I drivor. Som man snavar över med risk för att bryta benen av sig. Det finns faktiskt skyltar som säger vad som skall slängas var. Kan ni läsa, era inkompetenta idioter? Va? Va? VA?
2) När man står i den lååånga kön till kassan och alla människor innan en blir lika förvånade över att de skall betala när de kommer fram till kassan och följaktligen börjar leta efter plånboken. När de äntligen hittat den upptäcker de ännu mer förvånat efter att ha räknat vartenda sabla småmynt att de inte har några pengar. Åååhhhhh.
3) När småbarnsföräldrar låter sina smådjävlar okontrollerat springa omkring, dregla ner saker, skrika i falsett, väsnas med leksaker och slå på allting som är löst (och sitter fast, för den delen). Jag är ett stort fan av ljudisolering. Och koppel.
4) När människor tar saker som inte är deras. Det kan hända att den där sabla saken bara kostade tio spänn men det var tio spänn som jag lagt ner tid på att arbeta ihop. Vad gjorde samma människor under den tiden? Pillade sig i naveln? Löste Rubiks kub? Kanske. Eller kanske inte.
5) Människor som skräpar ner på gatan. Har man burit med sig hela förpackningen av vad det nu var så kan man nog bära med sig den tomma diton till närmaste soppåse och inte slänga skärpet på gatan. Utan att drabbas av akut träningsvärk dagen efter. 
6) Människor som inte håller med mig, tycker att jag har fel och i största allmänhet inte gör som jag vill. Fy. 

Kommentarer
Postat av: Darth Vader

Okej borde ju gå och lägga mig men har fastnad i dokumentärträsket, hur som helst gårdagens lärdom, barn med laserpistoler som låter högt ramlar fort och hårt!!

2008-08-19 @ 01:20:55
Postat av: Heko

Ja håller helt me... och ber så hämsk mkt om ursäkt för punkt 2... ja glömmer nämligen jämt för att ja e så stressad över att de e så lång kö... men ja räknar inte småmynten... ja tar ett av alla mina kort =D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback