Separationsångest

Jag har lite svårt att slänga prylar. Oftast kanske man inte behöver dem just för tillfället, men kanske senare? Exempel på saker som kan vara bra att ha vid ett senare tillfälle är t ex förpackningar med lite kvar i (jobbigt att pilla ur det sista ur förpackningen så man köper en ny men det är fortfarande något kvar och det kan ju inte slängas), fula smycken man hade som barn (asfula men vad gör man. Kanske kan ge bort dem i present till någon ont anande unge nån vacker dag och på så sätt lämpa över ångesten? Hehe) eller glasprylar man fått som har gått sönder (t ex tillbringaren i glas som varit sönder och stått på min diskbänk i flera månader. Trasig så den kan inte användas men den var en present så jag kan ju inte slänga den heller. Den får stå kvar där ett tag till tills jag känner mig mentalt redo att göra mig av med den). Ett annat exempel är alla gem som jag får från mitt extrajobb. Jag får kanske runt 5 nya gem i veckan. man kan ju inte slänga dem eftersom de är gem. De kan ju vara bra att ha. Jag har följaktligen flera års gemsamlande bakom mig. Jag tittar just nu på en påse med gem som väger säkert 6-7 hekto. Ge mig några år till så kommer det att spruta gem från mina lägenhetsfönster. Ibland får jag en känsla av att jag kanske inte är helt normal. Men bara ibland :-)


Kommentarer
Postat av: Malin

Hahahaha du är ju för knasig!! Jag har inte ett enda gem kvar! Du - lämna dem till metallåtervinning så är du miljövänlig på kuppen :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback