Jag och min mobil

Fick till min stora glädje min nya jobbmobil innan helgen. Den är jättefin, har en glansig (och inte repig) display, knappar som fungerar och ett batteri som inte laddar ur fullständigt efter ett samtal. I går skulle den invigas och jag insåg ganska snabbt att det här kommer att betyda problem. För det första har jag fått ett dubbelsidigt headset vilket i och för sig är bra eftersom ljudet är alldeles utmärkt...men nackdelen är att detta utmärkta headset inom ca en sekund kan omvandlas till en dödlig strypsnara. Headsetet ligger med en sladd bakom nacken och när det ringer i telefonen lyckas jag alltid ta fel hörsnäcka till fel öra vilket innebär att vänster örsnäcka hamnar i höger öra, därmed framför halsen och därför nästan stryper mig.

Vidare fattar jag inte hur man ringer. Två gånger när jag skall ringa och plockat fram ett nummer ur telefonboken så har jag lyckats sätta igång någon slags ljudinspelning. Jag har inte lärt mig vilken ringsignal som är min vilket innebär att ljudet når orkanstryrka innan jag lyckas krångla fram telefonen ur fickan alternativt headsetet och lyckas svara (om jag inte trasslat in mig i headsetet, fastnat och personen i fråga hinner lägga på först). När någon ringer till mig så går det dessuom igång en konstig videofilm med en man på min display. Vem är han? Vad gör han i min mobil? Vad vill han ha för att försvinna? Jag ser fram emot ytterligare en arbetsdag tillsammans med min mobiltelefon med viss skräckblandad förtjusning. Kommer jag att lyckas sätta den första repan på telefonen? Kommer jag att strypa mig själv? Kommer jag att lyckas bli av med den märklige mannen på min display? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback