Att spela eller inte spela

I helgen spelade jag wii för första gången. Jag är inte någon särskilt övertygad spelare, jag kan sträcka mig till Taipei och såna där spel där man skall para ihop bollar och fyrkanter i olika färger och när de hamnar bredvid varandra så försvinner de och sen skall spelplanen bli tom...ja ni fattar. Jag klarar däremot inte av strategispel och bilspel och allting där man måste ta sig igenom banor och planera och över huvudtaget vara engagerad. Jag tappar tålamodet efter ungefär 30 sekunder och sedan sitter jag och funderar på någonting helt annat medan jag mer eller mindre låter min gubbe ta självmord så jag blir av med honom och eländet är över. Jag blev iallafall övertalad att spela i helgen och jag fattade absolut ingenting av vad jag förväntades göra men det spelar ingen roll för mitt lag vann :-) Vi spelade någon fotbollsvariant och jag sprang mest fram och tillbaka och fattade aldrig vilken gubbe som var min, vilket mål som var vårt, hur man gjorde för att skjuta bollen eller hur man gjorde för att tacklas. Jag lyckades på något sätt ändå krångla mig till att göra det avgörande målet så vi vann i sudden death. Ha! (hade vi inte vunnit hade jag aldrig avslöjat det här utan suttit och surat resten av helgen).

För övrigt har jag äntligen gjort slag i saken och bokat tid för genomgång av nytt styrketräningsprogram på gymmet Tills dess är det bäst att äta en varierad och balanserad kost. Det gjorde jag för övrigt igår, maten innehöll såväl proteiner som kolhydrater, fett och vitaminer...


Kommentarer
Postat av: Johan

Det är tur att det smakar godare än vad det ser ut.. ;)

2008-07-10 @ 14:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback