Kappsäck

Jag måste köpa en ny väska. F-n också. Jag hatar att köpa väskor. I det här fallet gick fodret gått sönder. Jag lämnade in väskeländet på lagning. Sedan gick fodret sönder igen. Sedan gick axelremmen av. Sedan drog jag av blixtlåset. Kort sagt håller den på att falla sönder i sina beståndsdelar. Problemet är att jag inte bara kan köpa vilken väska som helst. Den måste rymma allting jag behöver för att överleva, det vill säga:
- jobbdator
- mus till jobbdatorn (ett tag släpade jag eladaptern fram och tillbaka också...vet inte varför. Inte för att jag inbillar mig att någon vill HA en eladapter. Så sabla snygg är den inte)
- lunchlåda (här snackar vi inte nån larvig liten minilåda. Jag behöver rejält med mat) och bestick (jobbar man på en arbetsplats där den elaka hustomten äter gafflar så...)
- almanacka (med minne som en schweizerost så måste man skriva upp ALLT)
- minst tre bläckpennor (så här är det: man kan aldrig ha enbart en penna. Har man en penna kan man ge sig f-n på att den är slut och inte fungerar när man behöver den. Har man två pennor så funkar inte någon av dem. Därför måste man alltid gardera sig med minst tre pennor. Då funkar alltid minst en. Har man en sådan dag att alla tre pennorna slutat fungera kan man lika gärna gå och lägga sig igen.)
- plånbok (man måste ha en stor plånbok. Vad är jag utan alla mina pengar (HAHA) och plastkort? Ingen. INGEN)
- paraply (oavsett hur fint vädret är på morgonen så kan det alltid ösregna sedan. Folk skrattar åt att jag alltid släpar med mig paraply, men när det regnar, vem är det som skrattar sist egentligen? HAHA :P)
- extra tröja (man skall alltid ha en extra tröja. Annars kan man frysa. Jag hatar att frysa)
- tuggummi
- två mobiltelefoner
- busskort

Kort sagt, jag behöver inte en väska utan en koffert i bärbart format. Det är faktiskt inte så enkelt att hitta en sådan som man skulle kunna tro. Illa. Mycket illa.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vi kanske får ta en tur på stan ihop? Det låter så i alla fall! Väskor är jag bra på, och du vet ju att jag lyckades hitta skor till dig? :)

Postat av: Cliff

2008-07-22 @ 09:55:20
Postat av: Cliff

Oj då, blev så till mig att det första inlägget blev blankt....

Joo, ville bara säga att har man sju (7) tuggummipaket att bära omkring på så förstår jag att väskorna inte pallar trycket så länge ;)

2008-07-22 @ 09:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback