Nytt styrketräningsprogram

I går gick jag till gymmet för att få ett nytt styrketräningsprogram och i samma veva fick jag motivationen tillbaka. Var urless på det gamla programmet med fria vikter och gick tillbaka till maskinerna. Det var precis vad jag behövde för att få en nytändning. Inte för att jag egentligen behöver motivation för att träna, det är en livsstil och jag tränar oavsett om jag är motiverad eller inte. Jag vet hur urdåligt jag mår om jag inte får träna (för att inte tala om hur min omgivning mår eftersom jag inte kan sova, får ont i ryggen, blir rastlös, lättretlig och har en stubin som är skrämmande kort. I motsats till hur jag är nu menar jag. Jag är ju En Trevlig Människa). Men det är betydligt lättare att släpa sig till gymmet vid åtta på morgonen om man tycker att det skall bli roligt. I går när vi gått igenom det nya programmet så körde jag kondition på egen hand i ca en timme vilket innebar att jag tränade nonstop i 1,5 timme och sedan gick hem enbart för att jag var tvungen att tvätta, inte för att jag var trött. Det var otroligt skönt att få den känslan igen. Hade jag tid (och orkade äta tillräckligt mycket mat för att täcka upp energibehovet) så skulle jag träna jämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback