Det står en man i mitt badkar

Åtminstone inbillar jag mig det varenda gång jag går in i badrummet. När skynket hänger för badkaret så ser man ingenting där bakom, därför måste jag (nästan) alltid dra ifrån och kolla så det inte står någon där. Jag vet att risken är försvinnande liten, men den dag det verkligen står någon där så är jag beredd. Minsann.

Jag var bara aningen bakis imorse när jag vaknade, var ytterst tacksam för att jag började sent...det är inte odelat positivt att bara arbeta kvällar men har man varit ute dagen innan så är det faktiskt en klar fördel. Gårdagens after work var mycket lyckad och middagen var utmärkt (den bestod av öl, jordnötter, smågodis och choklad). Den var även näringsriktig, öl tillverkas ju av ett sädesslag och det är nyttigt...protein eller något...nötter är nyttigt för det har jag läst...och choklad tillverkas ju av en planta så det måste ju klassas som en grönsak. Återstår smågodiset. Det var i många starka färger och det är bra för jag har läst att färgstarka grönsaker innehåller mycket antioxidanter som är bra för något. Nu är ju kanske inte godiset en renodlad grönsak men vad f*n, detaljer, detaljer...

Fick dessutom en avi i posten idag, ett erkommenderat brev från polisen i Kalmar. Jag misstänker att det kan vara min plånbok! Hurra! Tömd på pengar, men å andra sidan har jag och min plånbok varit med om så mycket tillsammans så jag är glad över att bara få tillbaka den igen. Frågan är var de fiskade upp den någonstans och var den har varit innan den hamnade där. Mycket möjligt att jag behöver utrusta mig med högtryckstvätt och gasmask. Har inte möjlighet att hämta paketet förrän på lördag så jag återkommer med spänning. Kommer dock att ligga sömnlös tills dess nu när jag vet att plånboken är i stan. Så nära men ändå så långt borta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback