Fläkt del II

Jag har lyckats få ihop min fläkt. Halleluja. Efter femtielva svordomar, visst våld och några timmars blängande på fläkteländet som låg obrukbar i ett hörn av sovrummet så kom jag fram till en lösning. Det visade sig att dem svarta plastratten skulle skruvas på åt vänster istället för åt höger. Helt ologiskt eftersom alla skruvar i hela världen (utom denna, bevisligen) är gängade åt andra hållet, men iallafall. Dessutom stod det inte i bruksanvisningen. Det räknas INTE att det i bruksansvisningen stod att skruven skulle skruvas AV åt fel håll. Det räknas INTE heller att det på skruvens framsida med stora svarta bokstäver stod "tighten" och "loosen" med tydliga pilar åt respektive håll. Tror tillverkarna att man läser sådana där instruktioner? Är de inte kloka? Nu har jag iallafall fått ihop eländet och det står i mitt sovrum och utgör förmodligen ett av de bästa köp jag någonsin har gjort i hela mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback