Oåterkalleligt beslut

Då var det gjort. Beslutet är oåterkalleligt. Jag har skrivit under vägverkets papper om nytt körkort (mitt gamla blev ju STULET...hoppas du åtminstone skar dig på pengarna när du skulle betala med dem, din grobian). Namnteckningen man plitar ner på den där gula lappen måste ju vara snygg nog att man kan leva med den under de kommande tio (eller hur lång tid det är nu för tiden...) åren som kökrkortet är giltigt. Jag var tvungen att träna på att skriva min namnteckning några gånger först (man vill ju inte glömma en bokstav eller så när det väl gäller) och sedan var det bara att bita ihop och skriva i skarpt läge. Vet inte riktigt om jag är nöjd, jag kunde nog fått till den lite snyggare. Jag har aldrig kommit in i den där biten med en tjejigt rund handstil utan kladdar ner några hieroglyfer som knappt är läsbara ens för mig själv. När jag skriver löpande text kan man oftast utläsa vad det skall stå men namnteckningen är rena katastrofen. I ett sådant här viktigt läge brukar jag iallafall skärpa till mig så att man kan urskilja åtminstone hälften av bokstäverna. Skrivstilen är för övrigt ett av mina tre barndomstrauman. De två andra utgörs av
1) Sångrösten (rena mardrömmen på skolavslutningarna...bland de andra stjärnsångarna lät jag mest som en kraxande och döende drake med andnöd)
2) Hjulandet (det var någon oskriven regel att om man var tjej skulle man vara en fena på att hjula. Jag har ingen aning om varför. Jag tyckte det verkade fullständigt onödigt och skittråkigt. Vad skulle det vara bra för? "Hej okända människa som jag aldrig träffat förut, trevligt att ses, skall vi hjula tillsammans?". Herregud.)

Alla dessa barndomsminnen som kommer upp till ytan, allt på grund av en autograf. Usch. Alkohol, någon?

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh, barndomstrauman är jobbiga, jag HATADE att hoppa dubbelhopprep, jag var nog den enda tjejen som inte kunde.. usch!

Postat av: Anna

Ja, tack! ;)

2008-06-20 @ 00:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback