Kaos

Ibland känns det som om min hjärna håller på att koka över. Det känns som om jag har tillgång till ett begränsat minnesutrymme i mitt huvud och för att jag skall få plats med något mer så måste nåt annat sorteras bort. Just nu är det så mycket information från alla håll och kanter att jag inte riktigt vet vart jag skall göra av allting. Rent logiskt så vet jag att jag borde skriva ned saker och det gör jag så mycket jag kan...problemet är bara att jag är en vandrande katastrof när det gäller att organisera saker och ting (läs: papper). Jag skriver ner saker men inte på samma papper utan på tusen olika papper, postits, i almanackan...resultatet blir att jag ligger begravd under ett berg av papper med irriterande känsla av att jag ÄNDÅ missat något viktigt som jag borde ha gjort. Skrivbordet på jobbet ser ut som ett katastrofområde och lägenheten skall vi inte tala om.

Min önskan är att man kunde ladda ner en massa information direkt till hjärnan á la the Matrix. Då skulle alla mina organisationsproblem vara lösta. Att leva med en obehaglig metallpryl i nacken skulle fasen vara värt besväret. Jag behöver bli mer organiserad. Problemet är att det är skittråkigt att organisera och jag är världens mest opyssliga person. Det jag skulle behöva är att någon annan som tycker sånt är roligt traskade in i mitt liv, fixade till allting lite snyggt och sedan lämnade över ett välinpackat litet paket till mig tillsammans med en beskrivning på hur jag skall lyckas hålla allting flytande. Det gäller både arbets- och privatliv, för övrigt. Någon frivillig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback