Disträ

Om jag vore rasande effektiv så skulle jag sitta och jobba nu. Det vill säga, jag skulle skriva mina artiklar i rasande tempo, vattna mina blommor (förlåt, jag skall inte låta er dö...ni skall få vatten. Någon gång.), stryka mina rena kläder, etc. Gör jag det? Nehej då. De senaste timmarna har jag surfat, pratat i telefon, läst horoskop (det är faktiskt jätteviktigt. Det gäller att vara beredd inför nästa dag), borstat smulor från bordet, placerat mobiltelefonerna så att de ligger symmetriskt bredvid varandra, tittat upp i taket, och så vidare. Har jag saker som jag skall göra så verkar det som om allting annat automatiskt suger åt sig allt intresse. Jag är givetvis själv helt oskyldig i sammanhanget, här handlar det inte om att ha en egen vilja och göra det som skall göras. Nix. Jag måste fokusera all min energi på de yttre omständigheterna för att bringa ordning i kaoset. jag menar, vem kan jobba i en omgivning där mobiltelefonerna inte ligger kant i kant? Där smulorna breder ut sig i osymmetriska mönster istället för att vara samlade i små högar? Där Aftonbladets nöjessida förblir oläst? Inte jag iallafall. Någon ordning får det väl vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback