Någon som vill ha en hjärna?

Min, t ex? Ibland undrar jag om den fungerar som den skall...för det kan omöjligt vara så att alla springer omkring med samma knäppa problem som jag har. I så fall tycker jag synd om mänskligheten. Det här är de mest tydliga exemplen på saker som sker mig. Dagligen. Herregud.

Fall 1 : Jag sitter och finkammar febrilt mailboxen på jobbet efter ett specifikt mail. När jag väl suttit och letat ett tag kommer jag på mig själv med att undra vad jag håller på med. Bevisligen letar jag efter ett mail med tanke på att jag scrollar i en mailbox. Men vilket mail var det jag letade efter? Vad handlade det om? Vem skickade det? När skickades det? Varför letar jag efter det? Ingen aaaaning.

Fall 2: Jag skall komma ihåg en specifik händelse. Jag skriver in det i kalendern. Jag skriver in det som påminnelse i mobilen. Jag upprepar för mig själv varje dag i en veckas tid att jag absolut inte får glömma att göra vad det nu var jag skulle göra. Glömmer jag det? Självklart. 

Fall 3: Jag går in i en byggnad (butik, bostadshuss, skit samma) och när jag kommer ut igen har jag inte den blekaste aning om vart jag skall. Höger? Vänster? Rakt fram? Vart kom jag ifrån? Vart är jag på väg? Hade jag nåt mål? Någon som vet? Nähä...

Jag inser just att jag inte sålde in min hjärna särskilt bra om det nu mot förmodan var någon som var intresserad av att köpa den...:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback