Soundtrack of my life

Jag saknar ett soundtrack. Ni vet, i alla amerikanska filmer och tv-serier finns det alltid ett soundtrack. En cool och lagom dramatisk låt som gör att man genast kommer in i den rätta känslan och förstår preciiiis hur huvudpersonen känner sig. Inte för att jag begär att någon skall veta hur jag fungerar eller känner mig (det vet jag ju inte ens själv i 95% av fallen) men ändå. Frågan är bara vilken låt som skall få äran att vara mitt soundtrack. Det skall inte vara någon gladpoppig historia Jag vill ha nån dramatisk rocklåt. Texten skall vara bra, ingenting om hjärta och smärta utan nåt om dramatik och smärta, ond, bråd död. Förmodligen skulle jag välja någonting av Linkin Park. Förstås. Kanske "Leave out all the rest". Eller "Bleed it out". Eller "Numb". Eller...hm.

Frågan är när soundtracket skall spelas. Det kan ju inte spelas jämt för till slut blir man trött på låten. I och för sig finns det en del låtar man kan höra hur många gånger som helst utan att bli trött på dem men det kanske finns gränser. Man kanske inte skall dra låten varje gång när man kommer in i ett rum men kanske när man har sagt något smart. Ni vet, när man kläcker ur sig någonting helt fantastiskt och hela rummet (som givetvis står andlöst tyst och väntar på den enormt visa kommentaren man just kläckt ur sig) samtidigt drar efter andan, tittar på varandra, och strax innan de börjar jubla så drar soundtracket igång. Det vore ju perfekt. Just det scenariot inträffar ju ibland. Inte så ofta, men ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback