Amerikansk mat...

...ar helt vedervardig. Jag begriper in hur det har landet overlever. Till frukost ater de antingen
1) omelett (finns ca 20 olika sorter att valja pa). Gemensamt for alla olika sorters omelett ar att de ar gigantiska och innehaller massor med smor och/eller ost.
2) pannkakor. Med massor av sirap. Idag ramlade jag pa ett caf'e dar de serverade "whipped butter" till. Halla?!? Ratta mig om jag har fel men betyder inte det typ "vispat smor"? VEM ater nagot sadant om man inte ar under dodshot?

Inte undra pa att det har landet har en massa overviktiga manniskor (for det har jag sett pa TV). Skicka hit Jane Fonda och lite gronsaker, vet jag. Hyllorna i affarerna ar sa fulla med kakor och enorma mangder annat skrap att man baxnar. Jag inbillade mig att Hawaii skulle vara nat slags undantag dar alla manniskor bara at farsk frukt och sag ut som bengetter (for det jag har sett pa TV. Det ocksa. Jag sager bara "Baywatch Hawaii") men nejda. Vad jag ater? Farsk frukt och vatten. Och en hel del sportbars. Gode gud, ge mig svensk mat nu.

For ovrigt ar det asvarmt ute, jag skall ut och dyka imorgon, jag har inga tider att passa och har bara brant mig lite i solen. I like it :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback