Att Vara Ekonomisk...

...det ar fasen inte latt. Hemma ar det inga problem men sa fort man kommer utomlands sa verkar det som om Visakortet far ett eget liv. Jag brukar ga ut lite forsiktigt, inbilla mig att jag skall komma hem med lika mycket pengar som nar jag akte (hur nu det skulle ga till) men efter ett tag sa kopplar hjarnan bort allt vad sifferminne heter och det dar med att rakna om valutor blir sa komplicerat och tidsodande att det ar bast att lata bli och bara betala. Dessutom ser det ju jattebillligt ut nar det bara kostar 130 dollar. Tar man 130 ganger 8 sa inser man att det inte ar sa vansinnigt billigt men da ar det for sent for handladjavulen har redan duperat en att lamna fram kortet och dar var de pengarna. Dessutom har man ingen koll pa vad saker kostar nar de val dras for allting ligger under "skyddat belopp" sa det kan mycket val vara sa att nagon har dragit tre ganger sa mycket som de skall, jag har ingen aning forran om nagra dagar nar jag val akt harifran. Tycker dessutom jag har lamnat ut mina kortuppgifter till bade hoger och vanster for att betala biljetter och aktiviteter och vad det nu ar jag har kopt. Kommer inte ens ihag. Naja, bara jag har pengar sa jag overlever ytterligare en vecka...sen far jag ju lon nagra dagar senare. Far val leva pa vatten och knackebrod sa lange. Tills dess skall visakortet brinna! Burn, baby, burn :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback