Nu är det jul igen, då

Nu börjar julhetsen igen. Jag är inte helt antijul, det är rätt mysigt och man kan tända stearinljus (dvs man får ökade tillfällen att elda upp saker), men ibland blir det bara för mycket. När man går igenom köpcentrat hemma och ser snögubbar i papier maché dansa hula-hula samtidigt som outhärdliga barnkörer iförda tomteluvor tågar omkring och skränar julsånger så längtar man nästan tills det blir sommar. Nästan. Nu har jag kommit in i en listperiod så jag måste givetvis lista saker som har med julen att göra.

Saker med julen som jag INTE tycker om
:
- falsksjungande barnkörer
- städhets (har aldrig fattat varför man skall skaka mattor, putsa fönster och skura golv bara för att det blir jul. Göm den värsta skiten i garderoben så är alla glada och nöjda. Framför allt jag som slipper städa)
- jakten på julklappar (tycker det är ganska roligt att ge bort julklappar men att gå ut och leta efter de perfekta julklapparna samtidigt som man måste trängas med tusentals barn, pensionärer, hundar, rullatorer och barnvagnar är ett rent helvete)
- det är kallt. Då fryser jag. Jag gillar inte att frysa. Då blir jag arg. Är det å andra sidan varmt så är det ingen snö. Det skall vara snö. Annars blir jag arg. Igen.

Saker med julen som jag tycker om:
- massor med tända ljus överallt (elda, elda, elda)
- alla fula julprydnader som man kan göra narr av
- få juklappar (ja vaddå? Jag gillar presenter)
- MAT och GODIS (om jag gillar presenter så ÄLSKAR jag att äta :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback