Att Överleva En Flygresa

Det är helt galet, hur långsamt kan tid gå egentligen? Nu är det 10 dagar kvar till semestern. Det kunde lika gärna ha varit en månad, det känns som om Tiden har hittat på någon slags komplott mot mig "trodde du att det bara var tio dagar kvar? Vet du vad? Jag har ändrat universums förutsättningar så att de där tio dagarna är lika långa som tio ÅR!!! Moahahaha". Kul. Tack för den, liksom. Försöker förbereda mig lite lagom, jag har gjort tre packlistor (man måste göra en för stora väskan, en för handbagaget och en för necessären. Det här är viktiga saker. Necessär är förresten ett jävligt fjompigt ord. Vem kom på det egentligen) och en lista över saker som skall göras innan jag åker (ge A nycklar, vattna blommorna minst en gång innan jag åker så hon inte tror att jag är en Blommördare. Men vänta nu, hon känner mig. Fuck). Dessutom måste jag göra lite inköp så att jag överlever flygresan på 24 timmar. Flyga är alltid kul till en början (jag har en egen stol, folk ger mig mat och jag kan kolla på film. Woho) men efter ett tag är det snarare jävligt jobbigt (stolsgrannen luktar svett och pratar oavbrutet, maten är äcklig, filmen är otextad och det enda jag hör är motorvrål, det kryper i benen av att sitta stilla). Saker man skall ha med sig för att överleva flygresan är därför:

- Alla värdesaker (riskerar annars att få ett nervöst sammabrott av oron över att någon skall sno saker ur det incheckade bagaget).
- Flera böcker (det räcker inte med en. Är den bra läser man ut den på några timmar och sedan sitter man där med den svettluktande grannen som enda underhållning).
- En tidning med sudoku (klarar ytterst sällan av att lösa ett, men har man en hel tidning så kan man påbörja ett nytt när man inte orkar avsluta det gamla. Dessutom invaggar man omgivningen i tron att man är smart)
- Våtservetter (världens bästa uppfinning efter tvål. För att inte stämplas som tvålsmugglande terrorist så använder man sig av våtservetter. Skulle kunna packa hela väskan full).
- Penna och papper (för att bli av med den svettluktande och pratande grannen kan man låtsas skriva på något viktigt, exempelvis nästkommande roman. I själva verket skriver man "låt mig vara ifred idiot" om och om igen på blocket tills han fattar vinken och slutar prata. Sedan kan man övergå i att rita meningslösa mönster för att ha något att göra).
- Öronproppar (har aldrig använt dem på en flygning. Vet inte ens om det är en särskilt bra idé med tanke på trycket i kabinen och sådana saker. Men det känns bra att ha dem med. Ifall grannen inte håller tyst. Eller börjar snarka).
- Tandborste (nu för tiden kan man ju inte ta med sig tandkräm och det är ju illa nog. Men ett helt dygn utan tandborste?!? Gode gud, skjut mig nu)
- Reseguide (att läsa i och få inspiration till semestern. Bäst är dock att läsa den på Arlanda för att göra andra människor avundsjuka. Ju närmare resmålet man kommer, desto mindre imponerar den. Synd).
- Solglasögon (spelar ingen roll att man inte kan använda dem i Sverige och att man kommer fram till resmålet mitt i natten. Så snart jag sätter fötterna på hawaiiansk mark så skall de jäklar i mig på :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback