Bil i stan del II

Det kan fan inte vara lätt att vara bilägare. Eftersom jag är en Snål Person så var det bara att gå ut och flytta bilen klockan åtta i morse eftersom parkeringen slutade vara gratis vid det klockslaget (sabla snåla stad. Egentligen hyllar jag parkeringskostnader eftersom jag tycker att man skall betala för att smutsa ner miljön...men JAG vill inte betala). Jag tog en tur till närmaste bensinstation för att fylla på tanken (det är inte bra att få soppatorsk på en motorväg när man skall till jobbet). Körde in till stationen men kunde inte bergipa var i helvete man betalade. Gick runt pumpen och tittade ur alla möjliga vinklar...men...inget. Försökte tanka ändå (när man tankat färdigt kanske pumpen sköts åt sidan och en kortautomat dök upp ur underjorden? Nåja, det var värt ett försök iallafall) men det hände ju inte så mycket.

Försökte under tiden ignorera den andra tankande personen som stod vid en annan pump. Jag vägrar svara upp mot klyschan av den Korkade Bruden som inte vet hur man tankar en bil. Aldrig i livet. Fråga hur man betalar? Över min döda kropp. Hellre skulle jag bryta mig in i bensinpumpen med tänderna och skopa upp bensinen i en fingerborg. Inte för att jag brukar bära omkring på en sådan, men iallafall. Lyckades till slut lokalisera kortautomaten på en stolpe lite längre bort och placerad i HELT fel vinkel för att jag skulle upptäcka den. Men lyckades till slut fylla på tanken och komma till jobbet i tid. Behöver jag säga att jag tokletade parkeringsplats ikväll och att den enda (gratis) parkering jag hittade var förbjuden att stå på mellan 7-10 på onsdagar? Och vad är det för dag i morgon? Just det. Bilägare måste vara ett masochistiskt släkte.

Men jag måste säga att det verkligen är roligt att köra fort på motorvägen. Och att jag känner mig som en Vuxen Och Ansvarstagande Människa när jag kör bil. Yeah.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback