Känslostorm på jobbet

Orsakade vilt känslokaos på jobbet idag. Jag har ett tag retat mig på en bokhylla som är helt nedlusad av gula postit-lappar. Hela sidan är helt nedlusad av uppskattningsvis ca 100 lappar som det står mer eller mindre passande saker på. Sagt och gjort, jag kontaktade ansvariga för postit-nedlusningen och krävde att samtliga lappar togs ned. Detta skedde under stor protest från ansvariga för hyllan. Jag fick någon timme senare meddelande från en budbärare om att de ansvariga önskade genomföra en förhandling. Jag var givetvis nyfiken på budet och godtog genomförande av förhandlingen. Ansvariga räckte då upp en protestlista som undertecknats av uppskattningsvis ca 30 personer mot demonteringen av postithyllan. Jag meddelade att jag skulle ta protestlistan under övervägande, men att en förhandlng består av bud och motbud. I slutet av arbetsdagen mottog jag därför ett bud om att ersätta postit-lapparna med något mer estetiskt tilltalande. Jag överväger ett möjligt motbud. Återkommer i frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback