Shopping

Jag har aldrig fattat hela grejen med att shoppa. En del tycker tydligen att det är jätteroligt och kan gå i affärer hur länge som helst. Främst verkar då kläder vara intressant. Man kan prova kläder, köpa kläder, prata om kläder...själv tycker jag att ämnet är så jävla aptråkigt ointressant att jag nästan blir gråtfärdig bara jag tänker på det. För mig är shopping ett enda helvete av barnvagnar, skrikande barn, människor som envisas med att gå långsamt och i bredd (SAMTIDIGT!!!), pensionärer med rullatorer och jättesmå plånböcker som det tar evigheter att hitta pengar i, evighetslånga köer till provrum och kassor...som sagt, ett rent helvete. Häromdagen diskuterade två kollegor hur kul det var att shoppa och att den ena skulle använda sin lediga dag till att åka till ett stort köpcentrum. När de hade pratat en stund tittade den ena på mig och påpekade att jag såg illamående ut. Jepp. Blotta föreställningen om hur det skulle vara att åka till det där stället och trängas med en massa folk fick mig att må illa och få gåshud. Usch. Jag saknar tydligen någon gen som den övriga bröstförsedda befolkningen har. Saknar den å andra sidan inte särskilt mycket. Jag måste väl iallafall erkänna att jag också ger mig ut i butiksdjungeln när det finns något jag vill ha. Här är resultatet av dagens runda: värktabletter och den senaste från AC/DC. Nu har jag allt JAG behöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback