Skräcksemester

Nu är det bara 12 dagar kvar tills min semester och 13 dagar kvar tills jag anländer till det Stora Landet I Väster. Jag betraktar mig själv som en ganska planerande person som inte brukar glömma Viktiga Saker, men en sak är jag lite orolig över. Det är att passera gränsen. Jag har rent förnuftsmässigt egentligen ingen anledning alls att vara orolig, men det spelar ingen roll. Så snart jag skall passera gränsen, oavsett om det handlar om att ta sig in i ett annat land, komma ombord på finlandsfärjan eller planka in på krogen (skulle jag aldrig göra. Har jag någon gång gjort det så är det givetvis helt och hållet av misstag. Givetvis.) så känner jag mig otroligt skyldig. Jag förväntar mig nästan att vakterna skall kasta en flyktig blick på mig för att sedan haja till, titta på mig igen, titta på varandra i samförstånd och sedan i ett samstämmigt vrål kasta sig över mig, brotta mig till golvet och sedan släpa in mig i ett trångt litet utrymme. Inne i det trånga lilla utrymmet kommer de att kasta sig över min packning, sprätta upp samtliga väskor och i fodret hitta olagliga kemikalier, en gömd guldskatt, förfalskade mynt alternativt ett dödligt virus. Det som nu är gömt i väskan placerades dit av tillverkaren (enbart för att jävlas med intet ont anande väskköpare) alternativt en skurk som smugglade dit innehållet när jag under fem ödesdigra sekunder vid något tillfälle släppt väskan med blicken. Jag kommer inte att ha någon trovärdig förklaring till innehållet ("jag har ingen aaaning om hur det kom dit. Det är inte mitt"), kommer att fängslas och tvingas sitta flera år i fängelse utan rättegång. Det kanske låter otroligt men jag har sett det hända på TV. Allt som händer på TV är sant. Kommer jag inte hem som beräknat så sitter jag därför antagligen och ruttnar bort i en utländsk fängelsehåla någonstans. Kan någon kontakta polisen då?

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Haha så sant, passera en gräns och jag ser mig omkring och på vakterna och försöker sen lägga mig till en oskyldig mig... hur skyldig ser man inte ut då??

2008-10-21 @ 21:54:28
Postat av: Heko

Och me tanke på krullet kan de ju missta dig för en terrorist =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback