Inte så morgonpigg

Jag har hört talas om människor som innan de tar sig till jobbet studsar upp ur sängen och springer flera kilometer (alternativt mil) på morgonen. Det där har jag aldrig förstått. Vad är det för fel på dem? Jag erkänner att jag också tränar på morgonen (oundvikligt om man jobbar kvällar och inte känner för att börja träna vid halv elva på kvällen), men själva träningen föregås knappast av något slags piggt uppvaknande och studsande upp ur sängen. Snarare är det så att jag snoozar i en timme, får ångest för att tiden går så fort, bänder mig loss ur sängen med en kofot (nåja, bildligt talat) och släääääpar mig ut ur sovrummet. Hela proceduren är så smärtsam att jag knappt kan beskriva den utan att mina ögon tåras. Jag förstår verkligen inte hur morgonpigga människor är funtade. Har de någon gen som jag saknar? Är de galna? Tar de droger? Är de i själva verket utomjordingar?

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag tror att det är det där med generna! Läste nån liten notis idag att 8% av befolkningen (tror det var Sveriges) har nån extra superbra förbränningsgen, så då borde det väl rimligtvis finnas nån gen för morgonhurtighet?!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback