Misshandel

Nu är jag ju i och för sig inte trädgårsmästaren numbero uno, men jag är ganska övertygad om att blommor skall ha gröna blad. I allafall skall blommorna som står hemma hos mig ha gröna blad. Om de lever. Fan också. Ytterligare en blommisshandel på mitt samvete. Saken är den att jag ändå med avsikt inte vattnar dem för ofta för jag vet att jag förr eller senare kommer att glömma bort dem och då är det ju följaktligen lika bra att härda dem medan de är unga. Just den här blomman har överlevt en flera månader lång period av härdning men har ändå valt att ge upp. Då är det väl inte mitt fel egentligen utan den får skylla sig själv. Jepp, så är det. Härligt att jag än en gång kunde komma på bra anledningar till att göra mig själv skuldfri :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback