Ute i kylan

Jag fattar inte, det måste ju vara onormalt att frysa så här mycket. Så fort jag kommer in i lägenheten så börjar jag frysa som en galning. Sitter iförd stickad tröja och röda fårskinnstofflor (extremt coolt att de är röda faktiskt) och fryser som en liten gnu. Jag avskyr att prata om väder (för det måste ju vara det mest meningslösa diskussionsämnet i hela världen (nu är det för varmt. Nu är det för kallt. Oj vad det blåser. Fy vad det regnar. Herreguuuuuuuud) men hallå? Hyresvärden? Vill du att jag skall betala nästa räkning eller frysa ihjäl? Just det, jag har ju hyran på autogiro så det spelar ingen roll. De får ju mina pengar ändå. Jag kan ju frysa ihjäl och min förfrusna kropp kan ligga här bortglömd månad efter månad och hyras betalas ändå punktligt i tid. Så bra då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback