Den där tiden på året

Nu är det den där tiden på året igen. Dags för deklarationen. Fy fan. Det vore väl relativt ok om man bara kunde kolla av att uppgifterna stämde och sedan kunde godkänna eländet, men nej då. Jag har lite prylar jag skall dra av, det innebär att jag måste räkna och krångla men kan man få tillbaka några hundralappar (för mer lär det väl inte bli) så får det vara värt det. Varje år tänker jag för mig själv att jag skall spara kvitton och fakturor fint i en hög för att sedan enkelt kunna sammanställa eländet men nej då. Sedan ett bra tag tillbaka (två år, ungefär) ligger fakturor och kvitton prydligt utslängda över hela lägenheten, jag skulle inte bli ett dugg förvånad om jag hittade kvitton under mattan eller i kylskåpet, för den delen. Sedan har jag sådan tur att jag måste fylla i en extra blankett också. Det är ju väldigt roligt. Blankettjävlen har femtielva rutor med olika rubriker och jag fattar ingenting. Dessutom vill jag ju inte gissa och fylla i fel heller för jag har inte den minsta lust att betala in mer pengar än jag i själva verket ska. Usch så förvirrande. Mamma, hjälp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback