Det är fan inte lätt att vara jag

Hade lyxen att åka bil till jobbet i dag så jag skulle ta ut pengar på lunchen för att kunna köpa ett nytt månadskort på bussen hem. Kommer fem minuter innan bussen går på att jag glömt att ta ut kontanter (de tar inte kort). Funderar på att betala med sms-biljett istället men inser att det inte går att betala med sms-biljett på expressbussarna. Funderar på om det går att betala en enkelbiljett kontant. Kommer på att busschaufförerna inte hanterar kontanter efter 14.00 men tänker gå ner till bussen och försöka smöra mig till en biljett ändå. Kommer efter ca en sekund på att jag inte ens har några kontanter i plånboken (bortsett från 50 tjeckiska kronor) eftersom alla mina svenska pengar ligger hemma, prydligt nedpackade i en plastpåse. Hela historien löste sig till slut genom att jag av Mr getingstick fick skjuts ned till stationen så att jag kunde köpa ett nytt månadskort på tåget. Skall det inte vara lätt att åka kollektivt, undrar jag???

Kommentarer
Postat av: Mr Getingstick

Automobil is the shit, always :)

2009-08-31 @ 20:47:53
Postat av: Katta

Hmmm...kanske inte always..men...äh, ganska ofta då :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback