30 år

I dag när jag satt och käkade lunch så ringde kollegan på mobilen och var kort och koncis "Det är kris. Vi behöver dig här. NU." Släppte förstås allt jag hade för händer och fullkomligen rusade till nedervåningen. När jag kommer dit så står det en folksamling och tittar på mig. Jag undrar för mig själv lite irriterat varför de bara står där och tittar när vi faktiskt har en KRIS. Tar dock någon sekund innan jag fattar. Aha. Det var ingen kris. I 30 -årspresent av kollegorna fick jag i alla fall nedstående tavla, en helt fantastisk skapelse i Bassett´s vingummi (skulle jag avrättas i elektriska stolen skulle det definitivt vara mitt val till sista måltid). Allt fastsatt med kristyr så att jag skulle kunna äta upp härligheten efteråt :-) Självklart skall jag äta upp det, allt annat vore ju tokslöseri. Men först skall jag titta på tavlan lite till, bara för att den är så fin :-)
För övrigt har tvättmaskin inhandlats i dag. Frågan är exakt hur många vuxenpoäng det inbringar. Typ hur många som helst. Det skulle faktiskt vara så många att de räknas som pensionärspoäng. 30 år och tvättmaskin. Damn.

Kommentarer
Postat av: M

Grattis!

2009-12-30 @ 11:34:26
Postat av: Tindrah

Grattis! Hoppas du fick en superb fössledag med massor av paket. Kul att du fick en muskedundersnygg tavla oxå! Ätbara paket är de bästa paketen, de blir inte stående i nåt skåp och samlar damm och irriterar en. Nej, istället njuter man av dem och längtar tills nästa... Bamsekramar!

2009-12-31 @ 13:38:35
Postat av: Katta

TACK så mycket! Tavlan var mycket fin, den är fortfarande intakt men jag anar att den snart närmar sig slutet på sin levnadsbana...:-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback