Irriterad

Jag överlevde tågfärden i dag. Första tåget blev ca 10 minuter försenat men sedan gick det vägen, kom fram i tid och allt. Tyvärr fanns det ett antal osnutna, skrikande barn som också skulle åka tåg men det verkar vara ett irritationsmoment som man aldrig kommer undan. För övrigt begriper jag inte riktigt varför folk i panik kastar sig ut i gången så snart tåget gör en tendens att stanna. Det är ett tåg för fan, ingen liten Golf. Det kommer att ta minst fem minuter innan någon kommer ut och tåget kommer inte att gå igen innan alla har kommit av. Herregud, vilken panik.

För övrigt så är jag fortfarande jävligt irriterad på alla självgoda människor som anser att det är legitimt att de lägger sina näsor i blöt (nu snackar vi badkar) och ställer idiotiska frågor som normala människor (jag) aldrig ens skulle drömma om att fråga. Jag skulle aldrig drömma om att fråga när någon skall skaffa barn. Jag blir så jävla förbannad. Sköt era egna liv. För någon dag sedan läste jag en tidningsartikel där man intervjuade någon manlig förskollärare och skjutjärnsjournalisten glatt frågade "ja men du som jobbar med barn hela tiden, är det inte dags att skaffa egna snart?". Svaret blev "jag kan inte få barn. Det var orsaken till att mitt äktenskap sprack". Ridå, liksom. Vad är det som gör att alla möjliga människor anser sig ha rätt att ha åsikter i den här frågan? Är det NÅGON som har frågat efter deras åsikt? Inte jag. Lägg era näsor i blöt hos någon som uppskattar det istället. Vem nu det skulle vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback