Sälen

Jag undrar när -16 grader, massor av kläder, enorma mängder snö och stor kyla blev nägonting jag tyckte om? För några år sedan så tyckte jag att alla som åkte till Sälen och åkte skidor var ganska konstiga. Nu är jag själv i Sälen över helgen. Och tycker att det är asroligt. Här är som sagt -16 grader, massor av snö och stor kyla rena vardagsmaten. Och jag tycker att det är asroligt. Skumt. När man står längst upp i en backe så tänker man "idiot. Den här backen är hur brant som helst. Skall du åka skidor utför den här? Är du knäpp?". Sedan åker man nedför backen och upptäcker att den är helt hanterbar. Backen, alltså. I like it.





Kommentarer
Postat av: M

Du kanske börjar bli en Svensson? Till sommaren köper du husvagn...

2009-12-20 @ 18:17:43
Postat av: Katta

Tro mig, jag är inte det minsta intresserad av att köpa husvagn. Jag har inga problem alls med att du älskar villa, vovve, volvo och husvagnskonceptet men döva inte ditt dåliga samvete med att försöka dra med andra i din s k eufori...

Postat av: M

Jag bara ironiserar lite kring ditt normalt sätt rätt så svavelmättande förhållande till mänskligheten och det faktum att du ändå tycks trivas bra på 'svensson semester'.



Kan förövrigt inflika att jag bor i villa men saknar både vovve, volvo och husvagn.

2009-12-23 @ 10:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback