Efterlysning

Jag har en bok som heter Lilla Boken Med Elakheter. Varje fredag brukar jag ta ett väl valt citat ur boken och skicka till några kollegor. När jag i dag skulle ta fram boken så var den borta. Jag letade på skrivbord (mitt eget och andras), på golvet, i pappersåtervinningen, i pappersstället...den är spårlöst borta. Vem kan vara så elak att man tar min bok? Det finns dock en möjlighet som jag knappt vågar tänka på för den gör mig illamående av rädsla. Bakom mitt skrivbord står pappersåtervinningen. Boken kan ha ramlat ner där och -hemska tanke- blivit nedmald till oigenkännlighet. Bara tanken på att min stackars bok ligger där, ensam och strimlad i bitar gör mig alldeles nedstämd. Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback