Headset

Jag har inte tur med headset. Till min jobbtelefon så har jag ett headset. Jag måste använda det på grund av att:

1) Jag verkligen vill ha bägge händerna lediga även om jag pratar i telefon. Har genomlidit en timme långa telefonmöten utan headset och det suger.
2) Jag inte har lust att regelbundet grilla min hjärna med mobilstrålning.

Dessa headset utgörs dock av någon slags konstruktion som inte klarar nåra som helst yttre påfrestningar. Till min gamla jobbmobil lyckades jag göra åt två headset, klammern gick sönder och efter uppskattningsvis någon månad så blev det glapp och ljudet började skrapa. Sedan gick hela telefonen sönder. När jag fått en ny telefon med headset så gjorde jag därför mitt yttersta för att det medföljande headsetet skulle behandlas så varsamt som möjligt. Hjälpte det? Nix. Som om inte det vore nog att sladden verkar vara gjord av klister och snor in sig, trasslar sig och fastnar precis ÖVERALLT så har det blivit glapp i det här också. Ena hörluren fungerar men den andra är det glapp i. Kom dock under kvällen i dag på att om jag höll upp sladden i en ögla framför ansiktet och höll öglan till höger om näsan samtidigt som jag pratade så fungerade den trasiga hörluren. Flyttade jag sladden till vänster sida om näsan så började ljudet att skrapa. Det kanske inte är mina headset det är fel på, det kanske är min näsa. Just nu verkar inga förklaringar för otroliga. En sak är säker och det är att tekniska prylar i min omgivnng uppför sig ytterst märkligt. Ytterst, ytterst märkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback