Knäckebröd

Jag gillar att göra saker som egentligen inte är tillåtna. Att göra någonting man inte får skapar ju en alldeles utomordentligt tillfredsställande känsla. En av mina absoluta favoritsaker att göra som jag egentligen inte får är att äta knäckebröd vid datorn. Egentligen skall man inte äta vid datorn över huvudtaget, men det kan på något sätt ändå vara okej om man äter något som inte smular. Just därför äter jag knäckebröd. Jag gillar smaken, men att äta det alldeles bredvid tangentbordet, höra hur det krasar och under tiden betrakta smulorna som lägger sig runt och över tangentbordet...aaahh. Om jag någon gång av någon anledning berättar för folk att jag äter knäckebröd vid datorn så tittar de på mig som om jag vore helt vrickad. Det betraktas som en gärning som är helt oövertänkt, meningslös, oförklarlig, irriterande och definitivt inte något som vem som helst skulle göra. Just därför måste jag göra det. Jag kan inte sluta. Ibland är det helt enkelt oemotståndligt lockande att provocera människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback