Damn you, festival

Nu är det ta mig fan dags igen. Stressade in på en av stans gallerior i morse, men när jag kom innanför entrén så nästan tvästannade jag i ren fasa. Mitt framför dörrarna har någon slängt upp en vidrig skapelse som räknade ned till Melodifestivalen. Eller om det var något melodifestivalaktigt, jag fattade inte riktigt. Det kan ha varit den stora finalen eller nån deltävling som tydligen skall förpesta stan under några timmar. Det framgick inte och jag var inte så intresserad att jag försökte ta reda på informationen heller. I vilket fall som helst så var det vidrigt. Det var en enorm blå sak som påminde om triumfbågen och en jättelik klocka som räknade ned mot 48 dagar. 48. Dagar. Det är precis hur lång tid som helst. Nu är hela våren förstörd. Det räcker inte med att skiten går på tv, nehej då. Det skall göras reklam, tryckas upp souvenirprylar, det skall hållas intervjuer, "artisterna" (HAHA) i fråga skall vara med i varenda sabla program som finns på tv, det hålls delfinaler, andra chansen-program, finaler (för det räcker fan inte med EN, nej det skall vara TVÅ stora jävla tävlingar), försnack, eftersnack, folk pratar om det på jobbet, låtarna spelas på radio...herregud. Jag är i helvetet. Finns det möjlighet att gå i ide och dyka upp igen runt juni någon gång när hela eländet är överstökat?

Kommentarer
Postat av: Anna

jag lovar att rädda dig när det blir för överväldigande, vi kan lyssna på BRA musik och dricka drinkar ist! :)

Postat av: Malin

Otur för dig, tycker jag, att de gör reklam just för melodifestivalen på din bloggsida!!! Det är väl det som kallas ödets ironi =)

2009-01-17 @ 19:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback