Efterlyses: gymkort

Mitt gymkort är borta. Det har en streckkod och när man kommer in på gymmet skall man dra det framför en sån där kortläsare som blippar till och därmed försäkrar att man har rätt att vara där inne och inte är en Fripassagerare. Nu är det borta vilket innebär att jag varje gång jag går in på gymmet undviker att möta blicken hos dem i receptionen och snabbt skyndar förbi kortläsaren med bortvänd blick. Det har hittills inte varit något problem eftersom jag mer eller mindre bor där och hela personalen känner igen mig. Problemet är att det ibland dyker upp ny personal som inte vet vem jag är och därför med allra största sannolikhet ifrågasätter min rättighet att vara där utan gymkort. De kommer att utöva påtryckningar på övrig personal tills den dag då allting brakar samman, de kommer i samlad tropp att möta mig i dörren och vägra mig inträde utan gymkortet. Jag kommer att få ta mitt pick och pack och vandra hem igen utan att (oh, hemska tanke) träna. Fan också. Dessutom VET jag att det jävla kortet ligger här hemma någonstans och skrattar åt mig. Jag har letat precis överallt (utom, förstås, där det i själva verket befinner sig) och jag vet att det ligger någonstans, med största sannolikhet någonstans där jag redan letat. Men jag kommer att hitta dig så småningom. Moahaha.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det går ju faktiskt att be om ett nytt, haha :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback