Grrr...

Jag upplever just nu ett riktigt trauma. Jag gnager på pennan, aggressionerna flödar och helst vill jag bara förstöra något. Jag sitter i en telefonkö med någon slags automatstyrd röst. Jag kan tänka mig att det var ett riktigt genidrag från de som kom på hela konceptet, att en dator fixar uppdelningen av de olika köerna istället för att man måste knappa sig fram (för det är ju mycket smidigare att bli arg på en fånig röst istället för på knapparna på telefonen). Problemet är ju bara att datorn är jävligt korkad. Hur mycket hjälp och vägledning från man från en maskin som innehåller massor med elektroniska komponenter men inte en enda hjärncell? Konversationen nyss lät ungefär så här:
"Vad gäller ditt ärende?"
"Bredband"
"Förlåt, jag uppfattade inte. Vad gäller ditt ärende?"
"B-r-e-d-b-a-n-d"
"Förlåt, jag uppfattade fortfarande inte. Vad gäller ditt ärende?"
"BREDBAND"
"Förlåt, jag..."
"/%(#¤"%&="#%)#"%(#"& "*KLICK*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback