Icke-skönsång

Jag är utsatt för ett övertalningsförsök på jobbet. Tydligen vill vissa personer höra mig sjunga. Jag vet inte varför. Jag försöker få dem att förstå att min sångröst är ungefär lika vacker att lyssna på som att höra naglar dras längs med en griffeltavla. En stor griffeltavla. Dessutom försöker jag spela på min tamburin (födelsedagspresent, bild kommer vid senare tillfälle) för att distrahera dem, men de ger inte upp. Jag skulle kunna känna mig smickrad över att de tycker att jag har en vacker röst som de gärna vill höra sjunga några strofer. Tyvärr så misstänker jag att så inte är fallet. Jag misstänker att de gömmer en inspelningsmanick som de drar fram så fort jag tar en ton. Sedan kommer de att spela upp min griffeltavlesliknande röst om och om igen. Men det kommer ju aldrig att hända. Jag har större självbevarelsedrift än så. Ha!

Kommentarer
Postat av: Anna

jag önskar dem lycka till. för jag VET hur svårt det är att få ur dig en sångstråf... :D



men om de mot all förmodan får ur dig några toner måste jag få bildbevis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback