Internet är the shit

Jag undrar vad folk gjorde innan Internet fanns? Jag började använda nätet i stor skala i samma veva som jag började plugga på universitetet, plötsligt fick man en studentmail som skulle kollas, föreläsningsmaterial skulle distribueras, research skulle göras...äh, vem försöker jag lura. Vi chattade på icq och laddade ner musik. Big time. Men hur fasen överlevde man innan dess? Jag fattar verkligen inte. Skickade man vanlig post? Ringde man varandra? Hur fick man saker gjorda? Nu är jag fullkomligt nätberoende. Jag jobbar, bokar biljetter, letar tågtider, spelar spel, läser mail, läser tidningar, håller kontakt med kompisar...med andra ord så är jag fast. Jag gör allt. Undrar vad som skulle hända om Internet skulle sluta fungera? Jo, då skulle man bli tvungen att faktiskt träffa och umgås med andra människor i verkligheten. Fy fan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback