Koncentration, people.

Jag måste vara världens sämsta på att koncentrera mig. Åtminstone känns det så just nu. Missförstå mig inte. Gäller det något viktigt så stänger jag ute alla irriterande övriga intryck och bara kör, men nu är det tvärstopp. Fick idag hem två artiklar från mitt extrajobb. Fick jag bara tummen ur och verkligen tokfokuserade så skulle jag bli helt klar på uppskattningsvis två timmar. Frågan är därför varför jag inte ser till att genast skriva artiklarna och därmed bli klar med en gång. Nej då. Först måste jag äta, kolla om det finns något bra program på tv (det gör det aldrig, för övrigt), välja ut en cd-skiva som jag känner för att lyssna på, surfa runt på de internetsidor jag brukar besöka, när jag besökt sista sidan i ordningen måste jag dessutom börja om igen ifall någon fått för sig att uppdatera under tiden jag läst de andra sidorna, hämta och dricka lite apelsinjuice, läsa posten, leta efter saker jag inbillar mig att jag behöver just nu, surfa in på gymmets hemsida för att se om det finns några pass som jag kan tänkas hinna gå på, läsa horoskop, städa datorns skrivbord, leta musikvideos på youtube, etc. När jag är färdig med allting som jag har gjort "i förberedande syfte" så är klockan runt ett på natten och jag inser att det knappast är någon idé att sätta sig och börja arbeta. Därför stänger jag av datorn, går och lägger mig och i morgon händer exakt samma sak. Det slutar med att jag någon vecka senare sitter vaken till två-halv tre och ilsket jobbar med mina artiklar eftersom jag förbjudit mig själv att gå och sova innan de är klara. Varenda vecka. Sjukt är vad det är. Nu är klockan halv ett så jag antar att det smartaste vore att åtminstone skriva litegrann innan jag går och lägger mig. Men jag borde nog ta en sväng i lägenheten först för att se om det finns något som akut måste genomföras innan jag går och lägger mig. Jepp. Så får det bli.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahahaa.. jag skulle kunnat skriva det där själv.. hahahahahaaa

Postat av: Anna

preciiiis! precis så är det!

2009-01-20 @ 22:10:21
URL: http://fundringarna.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback