Matporr

Efter jobbet i dag var jag så hungrig att jag höll på att dö. Verkligen. Det enda sättet att försöka råda bot på lidandet (hade ingen mat tillgänglig, annars hade ju det varit det enklaste sättet) var att ägna sig åt matporr. Det vill säga att prata om mat. Hur den luktar, smakar och ser ut. I bussen från jobbet diskuterade vi kokt ägg med kaviar, äggsmörgås, makrill med potatis, lingonsylt och stuvad spenat samt friterad bläckfisk. På tåget hem diskuterade jag med medresenär nummer två först oskyldiga saker som resor och andra intressen men snart kunde vi inte hålla oss längre utan började prata om mat. Kokta ägg med kaviar (ja det var jag igen, jag erkänner, jag är maniskt besatt av hårdkokt ägg med kaviar vilket jag misstänker är ett sjukt, sjukt beteende) och lösgodis. Choklad, lakrits, kola och vingummi. Ooooh. Det kändes som om jag ville länsa hela kylskåpet när jag kom hem. Nu sitter jag här och är så mätt att jag knappt kan röra mig. Men även tillfredsställd.

Kommentarer
Postat av: Wallenberg

Nej nej nej, inte lingonsylt på makrillen ju ;-)

2009-01-27 @ 07:36:23
Postat av: Anna

kokt ägg med kaviar är ju gott ju! och det ska vara kaviar, inget larv med salt eller sill eller annat fjön. hårdkokt ägg med kaviar. punkt slut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback