Med jämna mellanrum...

...tittar jag på mitt skrivbord på jobbet och tänker att nu, nu får det fan vara nog. Jag skall skärpa till mig, slänga allt onödigt och sortera in alla viktiga papper i såna där prydliga pärmar med register som alla normala människor verkar ha. Jag skall sluta skriva ner viktiga saker på närmsta pappersbit jag får tag i och inte använda mig av tre olika block parallellt. Jag skall inte vika upp blocket planlöst när jag skriva ner något och jag skall inte stoppa in viktiga lappar i kalendern alternativt under tangentbordet alternativt någonstans i något av mina tre skrivblock. Jag skall använda mappar och pärmar, jag skall märka upp saker, använda mig av register, sortera in min mail i mappar som är lätta att hitta i, jag skall ta dit en krukväxt som jag skall vattna varje vecka så den blir grön och yvig, jag skall torka av skrivbordet minst en gång i veckan, jag skall skaffa ett pennställ som jag prydligt skall ställa alla pennor i, jag skall använda postitlappar med bra klister så de inte ramlar i väg överallt och jag skall använda mig av gem och etiketter. Allt med början nästa vecka. Tidigast. Innan dess har jag roligare saker att ägna mig åt. Typ vika pappersflygplan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback