Självplågeri

En positiv sak med att gå upp åtta på morgonen och gå direkt till gymmet är att man slipper trängas med alla horder av människor som avgett ett nyårslöfte som innebär att de skall träna mer. Det vill säga de intar gymmet tränar som idioter i 1-3 veckor för att sedan tröttna och sedan ser man dem aldrig igen. Förrän nästa januari, försås. Ytterligare en sak som är positiv är att man får en bra start på dagen, man blir jättepigg. Dessutom känner man sig grymt duktig. Vidare så blir man stark och får en grym kondis. Mot alla dessa fördelar finns bara en enda nackdel. Den är å andra sidan enorm. Det är morgontröttheten. Man är inte jättemotiverad att hoppa upp ur sängen åtta på morgnen för att ta på sig träningskläderna och gå till gymmet i kyla och snöslask. Blä. Men å andra sidan är det bäst för min omgivning att jag gör det för annars gör rastlösheten att jag förvandlas till en Väldigt Otrevlig Människa. Så det är bara att börja fundera på vad jag skall sysselsätta mig med på gymmet i orgon. Hej hopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback