Konsten att hantera dålig musiksmak

Jag är irriterad. På min granne. Han (eller hon...men jag tror det är en han) spelar musik. Högt. Det är SÅ jävla irriterande. Det tar liksom aldrig slut utan bara maler på. Här om dagen var det något slags "Tomas Ledin möter Grease"-medley som kördes. Fy fan. Nu hör jag inte vad det är men det är inte något jag vill höra länge till, den saken är säker. Jag funderar på olika sätt att hantera idiotgrannen. Hade vi bott i samma trappuppgång hade jag kunnat förinta honom med mördande blickar men nu är det olika trappuppgångar så jag vet inte ens vart han bor (annars hade jag planterat en jättestor spindel i hans lägenhet. Om han hade varit spindelrädd. Och jag hade haft tillång till en spindel.). Nu är alternativen att:

1) Banka i väggen så att han fattar vinken och stänger av.
2) Själv spela musik ännu högre så att man dränker eländet.
3) I bästa MacGyver-anda sidledes svinga sig ut genom fönstret, sparka in hans fönster, lugnt gå fram till hans stereo och kasta den i golvet så den gick sönder i små, små bitar.

Dessa alternativ har jag redan förkastat eftersom jag skulle
1) Framstå som en grinig kärring. Och det är jag inte. Jag är en cool människa.
2) Riskera att andra grannar klagade på MIG och det är INTE rättvist eftersom det inte var JAG som började.
3) Antagligen bli ersättningsskyldig för hans fula stereo och eventuellt även bli anklagad för inbrott och skadegörelse.

Åååååååhhhh. Kan du åtminstone skaffa dig uthärdlig musiksmak, idiotjävel.

Kommentarer
Postat av: Lasse Berghagen

Sommaren är kort, na na na na, det mesta regnar bort, na na na na, it´s the GREASED LIGHTNING!!! G´natt :)

2009-07-14 @ 00:38:45
Postat av: Heko

Detta låter spm de perfekta tillfället att vara riktigt svensk... ARGA LAPPEN...!!! =P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback