Mitt i natten

Klockan är 02.20 och NU går MacGyver på TV. Skandal. Det borde gå på bästa sändningstid så hela Sverige kan ta del av hans klokheter. Det borde banne mig gå som barnprogram så ungarna redan från början lär sig desarmera kärnvapenbomber, rymma ur kistor nedgrävna fem meter under marken, ta sig ur snöraviner och ta fast skurkar utan vapen. För övrigt fick datorn panik i dag. Efter att för någon dag sedan ha installerat Internet Explorer 8 så har datorn successivt blivit sämre och sämre, tröttare och tröttare och i dag var det knappt att den orkade andas. Efter att ha ringt supporten och inte riktigt fått den hjälp jag behövde ("ja nu har vi testat allting, du kan väl försöka med att byta ut utrustningen? En annan dator och ett annat modem?" "Ja självklart, jag har både modem och en extra dator stående hemma som jag inte använder. Tack för tipset") så fick jag riktig experthjälp över telefonen. Experthjälpen utgjordes av kunnande samt en viss lugnande effekt ("Nej släng inte ut datorn genom fönstret. Nej, hoppa inte på den heller") och till slut -efter att ha avinstallerat Explorer 8- så fungerade eländet igen. Jag visste väl att nymodigheter inte är att lita på. Varning utfärdas. Men nu surrar tjocka Berta igen. Hon är still going strong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback