Konsten att snoppa av någon via telefon

Gud vad jag avskyr en del telefonförsäljare. Inte alla, men många. Missförstå mig inte, jag har själv arbetat som telefonförsäljare och ibland är det riktigt bra grejer man kan få. Dock verkar det som om en del av dem sitter och rabblar direkt ur ett manus. De pratar. Och pratar. Och pratar. De pratar om vädret, om hur man mår, vilka tv-prgram man brukar se, vilka tidningar man brukar läsa...i 9 fall av 10 så brukar jag tappa tålamodet, avbryta dem med "men du, vad är det du vill sälja egentligen" och om det är något jag vill ha så köper jag det, annars låter jag bli. När jag väl avbryter dem så brukar dock samtliga komma av sig, börja staka sig och ibland fortsätter de att läsa från sitt manus som om jag aldrig hade sagt något. Pratade nyss med nån kille som skulle sälja tv-kanaler och följaktligen frågade han vad jag brukade titta på när jag tittade på tv. När svaret blev att jag knappt över huvudtaget tittar på tv så visste han inte riktigt vad han skulle säga. Det blev ett "erhm...eh...aha...fast vad tittar du på när du tittar då?" med lätt irriterat tonfall. Det skall tilläggas att det säkert tog två minuter innan han spottade ur sig vad han ville sälja. Ursäkta, men säg vad du vill människa. Annars kan du sluta störa mig. Hej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback